هزینه نقشه یو تی ام

 

هزینه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام بر اساس یک مختصات جهانی می باشد. هر نقطه بر روی زمین یک مختصات دارد. و با تهیه نقشه یو تی ام ملک موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. در واقع برای به دست آمدن موقعیت اختصاصی ملک و همچنین به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک لازم است. این نقشه تهیه گردد.

نقشه یو تی ام حتما باید توسط یک متخصص تهیه گردد. مخصوصا زمانی که مالک قصد انجام امور ثبتی و یا امور قضایی را دارد و در این صورت حتما باید مهر و امضای متخصصی مثل کارشناس رسمی دادگستری بر روی آن نقش ببندد. کارشناس رسمی دادگستری با بالاترین دقت ممکن، در کمترین زمان و با قیمت مناسب می تواند این نقشه را تهیه نماید. برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس از تجهیزات دقیقی مثل دوربین توتال استیشن استفاده می کند و با برداشت دقیق از وضع موجود عرصه انجام می شود. هزینه نقشه یو تی ام بر طبق یک تعرفه ی مشخص تعیین می شود.

چه کسانی صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارند؟

تهیه نقشه یو تی ام utm می بایست توسط مختصصین حوزه نقشه برداری و ثبتی انجام شود. زیرا می بایست به صورت دقیق تهیه شود. تا در نتیجه مورد قبول ادارات قرار بگیرد. افرادی که صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارند شامل:

تمامی مراجع اداری و ثبتی نقشه یو تی ام را با مهر و امضای هر یک از افراد نامبرده قبول خواهند کرد. بنابراین هرگز به دلیل پیشنهاد قیمت پایین تر افراد غیر متخصص تهیه این نقشه را به آنان نسپارید. تا در نتیجه مجددا مجبور به تهیه نقشه یو تی ام نشوید.

زمان تهیه نقشه یو تی ام و هزینه تهیه آن

زمان دقیقی را نمی توان برای تهیه نقشه یو تی ام مشخص نمود. زیرا زمان تهیه این نقشه با توجه به نوع پروژه متفاوت است و به عوامل مختلفی همچون مساحت ملک، مرز های نامنظم و .. بستگی دارد. طبیعی است که هر چه متراژ ملک بالاتر باشد زمان تهیه نقشه یو تی ام نیز بیشتر می شود. همچنین هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. هر ساله سازمان نقشه برداری این تعرفه را ارائه می دهد. البته هزینه تهیه نقشه یو تی ام به عواملی بستگی دارد و با توجه به این عوامل تعیین می شود.

کدام ادارت نقشه یو تی ام را در خواست می کنند؟

اداره ثبت اسناد از جمله اداراتی می باشند که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. در واقع این اداره به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ، برای تصحیح سند ملک، به جهت اخذ سند رسمی ملک قولنامه ای این نقشه را در خواست می کنند. همچنین از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کند. شهرداری می باشد. یکی از مواقعی که شهرداری نقشه یوتی ام را در خواست می کند جواز ساخت می باشد. شهرداری نقشه یو تی ام را با فرمت یک دو هزارم در خواست خواهد کرد. همچنین اداراتی همچون ادارات منابع طبیعی، اداره گاز، اداره برق و .. می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

برای انجام ساخت و ساز ملک به صورت قانونی لازم است جواز ساخت را اخذ نمود. برای اخذ جواز ساخت از شهرداری می توان به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

محاسن تهیه نقشه یو تی ام قبل از ساخت

در صورتی که نقشه یو تی ام قبل از ساخت ملک از جانب شهرداری در خواست شود. تهیه آن محاسن بسیاری دارد که شامل:

  • پیاده سازی دقیق ملک روی زمین و جلوگیری از تعارض به حدود اربعه ملک.
  • تهیه نقشه دقیق معماری بر اساس قالب واقعی ملک در نتیجه ساخت ملک راحت تر می شود.
  • تعیین دقیق مساحت ملک باعث می شود عوارض تخریب و نوسازی معلوم گردد. و مالکان از اضافه پرداختی در این بابت نخواهند داشت.
  • منطبق شدن مساحت پایانکار با مساحت آپارتمان بعد از ساخت موجب از بین رفتن ابهامات مالکان و خریداران برای انجام معامله پیش فروش می شود.

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد کارشناس رسمی

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد. از آنجایی که در اسناد قدیمی ملک اطلاعات دقیقی از ملک همانند ابعاد و مساحت ملک با دقت بالا و موقعیت مکانی ملک نیز معلوم نیست. و فقط حدودی از ملک در آن ذکر شده است پس با وجود این اسناد قدیمی بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف برای مالک پیش می آید. بنابراین اگر ملکی با سند قدیمی دارید برای جلوگیری از مشکلات حقوقی که احتمال پیش آمدن آن وجود دارد.و برای اینکه ملکتان از دستتان نرود هر چه زود تر اقدام به اخذ سند جدید تک برگ کنید. زیرا اسناد جدید تک برگ امنیت بالایی دارند همچنین مزایای بسیار دیگری نیز دارند و به همین دلیل امروزه جایگزین اسناد قدیمی شده اند.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند با دقت بالا تهیه نماید. دو روش برای تهیه نقشه یو تی ام وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از دوربین های نقشه برداری است که بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه انجام می شود و بعد روی یک نقشه یک دوهزارم جانمایی خواهد شد و این نقشه مهر و امضا شده آماده ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد.

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد کارشناس رسمی

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما