استعلام پلاک ثبتی ملک

استعلام پلاک ثبتی ملک

استعلام پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از نقشه های ثبتی که با توجه به موقعیت ملک بر روی زمین تهیه می شود. و در این نقشه ها املاک را بر اساس پلاک ثبتی هایشان نمایش داده شده. و با توجه به موقعیت ملک پلاک ثبتی ملک نیز تعیین می شود. که منظور از این پلاک ثبتی همان پلاک اصلی و فرعی قیدشده در سند های مالکیت است.

پلاک ثبتی ملک یا همان پلاک اصلی و فرعی قید شده در سند های مالکیت که یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است. و امروزه از این پلاک ثبتی برای جانمایی ملک استفاده می شود. و برای تعیین مرز های ملک باید با استفاده از نقشه های ثبتی و پلاک ثبتی ملک کار را انجام داد.

اما در این بین املاکی هستند که اسناد و مدارک آن ها در دسترس نیست. مالک برای تثبیت مالکیت خو نیاز به صدور سند دارد. که برای انجام این کار باید ابتدا پلاک ثبتی ملک تعیین شود. برای این کار باید با توجه به آدرس ملک و یک مختصات یو تی ام نقشه ثبتی ملک استعلام گرفته شود. بعد از تهیه نقشه ثبتی که در آن املاک یک محدوده بر اساس پلاک ثبتی نمایش داده شده و با توجه به مختصات یو تی ام تعیین شده بر اساس آدرس ملک پلاک ثبتی ملک نیز تعیین می شود. در نهایت با تهیه یک نقشه از ملک که پلاک ثبتی نیز در آن درج شده است. به دست متقاضی می رسد.

پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک

سازمان ثبت اسناد و املاک به جهت اینکه بتواند اراضی و قطعات را شناسایی کند. ابتدا محل قرارگیری ملک را ارزیابی می کند. در نتیجه برای اینکه بتواند قطعه های بزرگ را به راحتی و با یک عدد تقسیم نماید از پلاک های ثبتی بهره می گیرد.

این سازمان تقسیم بندی را از استان آغاز می کند. و به بخش ها و واحد های کوچک می رساند. پلاک ثبتی اصلی در نهایت با قطعات کوچک تر تعلق می گیرد. به این قطعات اصلی می گویند. این قطعات اصلی نیز در درونشان چندین قطعه فرعی دارند. به این قطعات نیز شماره پلاک فرعی تعلق می گیرد. پلاک ثبتی اصلی و فرعی املاک همچون نام و نام خانوادگی افراد است. این پلاک ها در سند ملک درج می شود. و پلاک فرعی وثبتی با یک ممیز از هم جدا می شود تا قابل شناسایی باشند.

جانمایی پلاک ثبتی ملک چیست؟

یافتن آدرس سند دفتر چه ای، یافتن محل دقیق ملک و محل سند همان جانمایی پلاک ثبتی ملک می باشد. جانمایی یعنی معلوم نمودن جای دقیق یک ملک بر روی زمین می باشد. جانمایی با استفاده از نقشه های قدیمی ثبتی و یا عکس های هوایی قدیمی انجام می گیرد. در جانمایی سند قدیمی برای اینکه بتوان پی برد که ملک در چه شرایطی می باشد از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک و عکس و نقشه های هوایی استفاده می شود. جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد و می تواند جانمایی پلاک ثبتی را به صورت کارشناسانه انجام دهد. در نتیجه موقعیت و حدود پلاک ثبتی ملک تعیین می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

به طور کلی ممکن است فردی یک سند شاهنشاهی قدیمی در دست داشته باشد. اما از آدرس ملک قدیمی بی اطلاع باشد. همچنین ملک فاقد دیوار کشی معلوم باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

به منظور انجام جانمایی پلاک ثبتی حتما باید به یک فرد متخصصی مراجعه کرد. که قابل اعتماد باشد و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصص است. که می تواند جانمایی پلاک ثبتی ملک را به صورت اصولی انجام دهد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری و بررسی می شود و سپس از اسناد ثبتی ملک استفاده می شود. جانمایی پلاک ثبتی ملک مراحلی دارد که به شرح

زیر می باشد.

  • جمع آوری اسناد و مدارک قدیمی ملک: اسناد و مدارک ملک همچون بنچاق، قولنامه، سند مادر ،سند دفترچه ای گرد آوری می شود. تا بتوان از آن به اطلاعاتی دست یافت..
  • بررسی اسناد و مدارک قدیمی : در این مرحله تمامی اسناد قدیمی بررسی می شود. و کسب اطلاعات از این اسناد انجام می شود.
  • استخراج مدارک ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی : با توجه به پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی ملک استخراج می گردد. تا بتوان به حدود ملک پی برد.
  • جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی: در این مرحله با جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها مشخص می شود.
  • پیاده سازی ملک بر روی زمین: در این مرحله حدود اربعه ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام از ملک قابل تهیه خواهد بود.

استعلام پلاک ثبتی ملک چیست و به چه منظور انجام می شود؟

اینکار معلوم می کند که ملک از جهت سلامت قانونی می باشد. در واقع به جهت خرید ملک حتما لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. به جهت انجام استعلام پلاک ثبتی ملک ابتدا از دفتر اسناد رسمی استعلام گرفته می شود. اگر ملک دارای سند تک برگی باشد از طریق سایت قابل رهگیری است. در صورتی که بعد از تنظیم مبایعه نامه مالک متوجه شود ملک در رهن بانک می باشد. در نتیجه معامله باطل می شود.

همچنین با انجام استعلام پلاک ثبتی ملک حد و مرز پلاک ثبتی تعیین می شود. استعلام پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است. با پلاک ثبتی ملک حد و مرز و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. یکی از مشخصه و ویژگی های ملک درج پلاک ثبتی برای آن می باشد. با معلوم بودن پلاک ثبتی نیاز است که از ملک استعلام پلاک ثبتی با توجه به موقعیت و مختصات یو تی ام گرفته شود. در نتیجه پلاک ثبتی ملک معلوم شود.

 

پيدا كردن پلاك ثبتي و انجام امور آن با مهر امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس

09129277534

02166398316

استعلام پلاک ثبتی ملک چیست و به چه منظور انجام می شود؟

استعلام پلاک ثبتی ملک چیست و به چه منظور انجام می شود؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما