دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه

 

دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه

 

برخی املاک در زیر مجموعه املاک گمشده قرار می گیرند در واقع این املاک آدرس معلومی ندارند و یک سند قدیمی دفترچه ای از آن وجود دارد. زمانی که افراد برای مدت طولانی ملک خود را رها کرده باشند. در نتیجه برای یافتن آدرس ملک لازم است اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک بررسی شود. و جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. در اسناد دفترچه ای اطلاعاتی درباره مکان و موقعیت ملک وجود ندارد و با استفاده از آن رسیدن و پی بردن به آدرس ملک غیر ممکن است. در این مواقع جانمایی پلاک ثبتی یک راه حلی کارا خواهد بود که در نهایت سبب معلوم شدن آدرس ملک خواهد شد.

دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از اسناد قدیمی ملک و اسناد ثبتی ملک استفاده می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود و بررسی می شود. در ادامه لازم است نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی ملک روشی است که از طریق آن اطلاعات ملک از قبیل حدود اربعه اراضی و موقعیت ملک گمشده حاصل می شود. بنابراین در صورتی که ملکتان حدود و یا آدرس نا معلومی داشته باشد در نهایت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری است. با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اطلاعات دقیق ثبتی ملک حاصل می شود.

تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی توسط هر شخصی ممکن نمی باشد زیرا لازمه تهیه این نقشه صلاحیت، تخصص و دسترسی به یکسری اطلاعات ثبتی املاک است و کارشناس رسمی دادگستری فردی مناسب برای مراجعه می باشد. این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد و می تواند این عملیات را انجام دهد.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

به جهت دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه و انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. این اسناد شامل سند دفترچه ای ، بنچاق، قولنامه، سند مادر و .. می باشد. در ادامه این اسناد مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از کسب اطلاعات از آن سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود.

با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک بر روی زمین معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه می باشد.

به جهت تهیه این  نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم این نقشه از اتوکد استفاده می شود.

تهیه نقشه یو تی ام باغات

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سامان های مختلف ملکی در خواست می شود. یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود زمانی است که افراد قصد اخذ سند تک برگی را برای اراضی و باغات خود را داشته باشند.

برای اینکه بتوان برای اراضی کشاورزی و باغات نقشه یو تی ام را تهیه نمود لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام از آنجایی که حدود اربعه ملک معلوم نمی باشد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود و دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه انجام شود.

همچنین باغات و اراضی کشاورزی که معمولا دیوارکشی ندارند و مساحت بزرگی دارند. در نتیجه امکان تعارض به حدودشان وجود دارد. برای اینکه این اراضی را دیوارکشی کرد از آنجایی که در بافت منظم شهری قرار ندارند در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک بررسی می شود و اطلاعات ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک مشخص می شود.

در ادامه نقشه یو تی ام ملک با استفاده از تجهیزاتی همانند جی پی اس دو فرکانسه تهیه می گردد تا با استفاده از این مدرک دیوارکشی انجام شود. و همچنین می توان با استفاده از این نقشه سند تک برگ اخذ کرد. با دیوارکشی ملک امکان تعارض و تجاوز به حدود ملک ممکن نخواهد بود. و از حدود ملک در برابر متجاوزین حفاظت می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

اگر که افراد قصد ساخت و ساز در ملک خود را داشته باشند. و یا بخواهند سند تک برگ برای ملک خود اخذ نمایند ابتدا باید ملک در مختصات ثبتی و یو تی ام تثبیت شود. و نقشه یو تی ام ملک تهیه شود.

برخی از املاک حدود و دیوار کشی معلومی ندارند و در بافت منظم شهری قرار نگرفته اند. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه ملک و تهیه نقشه یو تی ام لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

عملیات تخصصی جانمایی پلاک ثبتی ملک از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید. که با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود. و کارشناس با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد.

با بررسی اسناد و مدارک قدیمی ملک سپس لازم است اسناد ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج شود. بعد از استخراج مدارک و اسناد ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی سپس حدود ثبتی ملک توسط کارشناس تشخیص داده می شود و بعد از آن روی زمین جانمایی خواهد شد. با تطبیق نقشه های ثبتی روی زمین حدود ثبتی ملک روی زمین نشانه گذاری می شود. تا امکان دیوارکشی و تهیه نقشه یو تی ام وجود داشته باشد و بعد از تهیه نقشه یو تی ام توسط این کارشناس، امکان اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 2 / 5. تعداد رأی: 2

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما