انجام تفکیک زمین های روستایی

 

 

                                                                                                                      تفکیک زمین های روستایی

در چه مواقعی ما به تفکیک زمین های خود احتیاج داریم؟

انجام تفکیک زمین های روستایی برای تقسیم زمین صورت میگیرد در واقع تفکیک زمین جداسازی زمین به قطعات کوچک تر و صادر شدن سند مالکیت برای هر قطعه به صورت مجزا می باشد در واقع ممکن است فردی قصد تبدیل اراضی کشاورزی خود را به باغ را داشته باشد در نتیجه لازم است تفکیک زمین انجام شود و اراضی تجزیه گردد و به قطعات کوچک تقسیم گردد. تفکیک زمین یبا تهیه نقشه یو تی ام ممکن است و برای انجام تفکیک زمین می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

درصورت نیاز به تفکیک زمین های روستایی در مرحله ی اول باید چه کاری انجام داد؟

شما برای اینکه به توانید زمین خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید ابتدا به یک مهندس نقشه بردار احتیاج دارید که مهندسین نقشه بردار با استفاده از تجهیزات مربوطه میتواند زمین شما را با دقت بسیار زیادی تفکیک و سپس بعد از تهیه نقشه باید این نقشه ها مهر و امضا شوند که این مهر و امضا توسط مهندسین نظام مهندسی یا کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود،شرکت رادین مپ می تواند به شما در انجام امور مربوط به تفکیک زمین های خود کمک کند همچنین شرکت رادین مپ با گرداوری مندسین باتجربه و کارشناسان رسمی دادگستری میتواند به بهترین نحوه در تمامی امور مربوط به حوزه ی نقشه برداری به کمک شما بیاید.

برای مشاوره ی رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

09129277534 و 09126074952 و 02166398316

انجام تفکیک زمین های روستایی

تفکیک زمین های روستایی به در خواست مالک اراضی غیر مشاعی و یا مالکین اراضی مشاعی قابل انجام است. در واقع به منظور تقسیم اراضی به قطعات کوچک تر لازم است تفکیک اراضی انجام شود.

اراضی مشاعی به زمینی گفته میشود که دو یا چند مالک دارد اما اراضی غیر مشاعی تنها یک مالک دارد در صورتیکه مالک یا مالکین اراضی قصد تقسیم و تجزیه اراضی خودرا داشته باشد لازم است این در خواست به اداره ثبت اسناد داده شود سپس بخش عملیاتی آن توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شود.

بنابراین کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردای یا امور ثبتی برای انجام تفکیک و افراز ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختات یو تی ام گوشه های ملک برداشت می شود و نقشه یو تی ام ترسیم می گردد و با تهیه نقشه یو تی ام مساحت و ابعاد دقیق زمین حاصل می شود و با طراحی طرح تفکیک بر روی نقشه و سپس جانمایی آن روی زمین تفکیک انجام می شود و هر یک از قطعات روی زمین مشخص می گردد. کارشناس با گچ ریزی مرز های هر قطعه را معلوم خواهد کرد در ادامه امکان اخذ سند تک برگ برای هر یک از قطعات وجود خواهد داشت.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

افراز و تفکیک زمین

انجام تفکیک زمین های روستایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما