نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه برداری زمین کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام اراضی ممکن است از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی درخواست می گردد. و تهیه این نقشه از عهده یک فرد دارای صلاحیت بر می آید. برای انجام نقشه برداری زمین کشاورزی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه برداری از اراضی زراعی

انجام نقشه برداری از زمین کشاورزی زمانی ممکن است که حدود اربعه اراضی معلوم باشد. اما از آنجایی که اراضی کشاورزی معمولا وسعت زیادی دارند. در نتیجه ممکن است حدود اربعه اراضی نا معلوم باشد. و یا نا مطمئن باشد بنابراین می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا  اسناد قدیمی ملک جمع آوری و بررسی می شود. در ادامه اسناد ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. در واقع کارشناس نقشه ثبتی را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج خواهد کرد. و در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. سپس نقشه یو تی ام اراضی زراعی قابل تهیه خواهد بود.

برای انجام نقشه برداری از زمین کشاورزی با دقت بالا مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه ای همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد این متخصص به جهت انجام نقشه برداری از زمین کشاورزی از تجهیزات دقیقی استفاده خواهد کرد.

بنا براین در صورت نا معلوم بودن حدود اربعه ملک جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام میشود و در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه خواهد بود.

نقشه برداری از اراضی زراعی

نقشه برداری از اراضی زراعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما