نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی از جانب اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی و یا جهاد کشاورزی مورد در خواست قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تهیه این نقشه با دقت بالا مورد نظر ادارات و سازمان ها می باشد.

اراضی کشاورزی مساحت بالایی دارد و بنابراین به جهت تهیه نقشه یو تی ام از اراضی از آنجایی که حدود اربعه اراضی نا مشخص است. ابتدا انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری خواهد بود تا پلاک ثبتی اراضی بر روی زمین تثبیت شود. با مشخص شدن حدود ثبتی اراضی در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. نقشه یو تی ام زمین کشاورزی توسط یک فرد متخصص و دارای صلاحیت قابل تهیه می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

نقشه یو تی ام utm

نقشه یو تی ام نقشه ای با سیستم مختصات یو تی ام جهانی است. و با تهیه آن اطلاعات ملک از قبیل موقعیت، ابعاد و مساحت آن با دقت سانتی متری حاصل می شود.

از پرکاربرد ترین نقشه هایی است که از جانب ادارات در خواست می شود. در واقع این نقشه مورد نیاز شهرداری، اداره ثبت اسناد، منابع طبیعی، جهادکشاورزی و ..می باشد. با مراجعه به ادارات برای انجام امور ملکی در نتیجه یکی از مدارک در خواستی ادارات نقشه یو تی ام می باشد. تهیه نقشه یو تی ام تنها از عهده یک فرد دارای صلاحیت همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

  • قرار گرفتن ملک در جای خود
  • جلوگیری از بروز اختلافات حد و حدودی ملک
  • مکانیابی آسان و دقیق ملک
  • سیستم یکپارچه تعیین موقعیت ملک
  • احیای حدود پلاک ثبتی
  • به دست آمدن موقعیت و مساحت ملک با دقت بالا
  • ثبت اطلاعات ملک در سیستم کاداستر
  • جلوگیری از چند سند شدن اراضی

تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی

تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی به جهت اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد و همچنین حل اختلافات ملکی کاربرد دارد. از آنجایی که معمولا اراضی مشاعی می باشند و مالکیت اراضی بین چند نفر تقسیم شده است. در نتیجه لازم است هر چه زود تر اقداماتی به جهت اخذ سند تک برگ مجزا برای هر یک از مالکین قطعات مشاعی انجام شود. تا در آینده مشکلات حقوقی به وجود نیاید. با تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی اطلاعات فنی اراضی با دقت بالا حاصل می شود. و حدود اربعه اراضی بر روی زمین تثبیت می شود.

همچنین اطلاعات ملک در سیستم کاداستر ثبت می شود. از آنجایی که اراضی کشاورزی مساحت بالایی دارد. به جهت تهیه نقشه یو تی ام از اراضی ابتدا انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. این عملیات با اسناد قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. تا در نتیجه حدود ثبتی ملک با دقت بالا معلوم گردد. در نهایت با معلوم شدن این حدود نقشه برداری از اراضی کشاورزی با جی پی اس ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

هزینه تهیه نقشه یو تی ام اراضی زراعی

هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. که سازمان نقشه برداری تعیین کرده است این هزینه به عواملی بستگی دارد. که از مهم ترین این عوامل مساحت اراضی می باشد. و طبیعی است هر چه مساحت اراضی بیشتر باشد هزینه تهیه نقشه یو تی ام نیز بیشتر می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام اراضی زراعی برای جهاد کشاورزی

منبع رسمی استعلامات اراضی زراعی جهاد کشاورزی است. در واقع جهاد کشاورزی از وضعیت کشاورزی اراضی را بررسی خواهد کرد. تا در نتیجه متوجه شود اراضی ملی می باشد و یا احیا شده است. در واقع اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد. و زمین بدون دخالت انسان شکل طبیعی و اولیه خود را حفظ نموده است.

در نتیجه به جهت جلوگیری از از دست دادن اراضی و واگذاری اراضی به دولت در نتیجه لازم است. مدارکی از جمله نقشه یو تی ام زمین کشاورزی تهیه شود ارائه گردد. به جهت تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص همچنین اقدام به بررسی سابقه احیا در اراضی خواهد کرد. و در آخر نظر کارشناسی خود را به صورت گزارش ارائه خواهد داد.

اخذ سند تک برگ اراضی زراعی

اسناد تک برگ امروزه جایگزین اسناد قدیمی شده اند. در نتیجه به جهت اخذ این سند لازم است اقداماتی با مراجعه به اداره ثبت اسناد انجام شود. برای اخذ این سند لازم است مدارکی که مالکیت اراضی را اثبات نماید در دست باشد. در نتیجه با ارائه مدارک به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی این متخصص اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد. در صورتی که ملک حدود اربعه معلومی داشته باشد. برداشت و تهیه نقشه یو تی ام به راحتی ممکن است اما ممکن است این حدود بر روی زمین مشخص نباشد. در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود.

برای اخذ سند تک برگ از اراضی لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. از جمله این مدارک شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن، اصل و کپی از قولنامه، اصل و کپی از سند ملک مشاعی، نقشه یو تی ام از زمین کشاورزی، فیش واریزی برای اخذ سند می باشد. با اخذ سند تک برگ حدود اربعه اراضی بر روی زمین تثبیت می شود. و در نتیجه در صورتی که مالکین اراضی مجاور اراضی قصد تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگ برای اراضی خود را داشته باشند. در نتیجه لازم است حدود ارضی خود را با اراضی شما هماهنگ کنند.

لازم به ذکر است در صورتی که در منطقه ای قرار گرفته اید که اراضی مجاورتان دارای سند تک برگ نمی باشد. زود تر از سایرین اقدام به اخذ سند تک برگ و تثبیت اراضی خود بر روی زمین نمایید. زیرا در غیر این صورت ممکن است کارشناس مجبور به برداشت مختصات یو تی ام به دفعات متعدد شود. تا در نتیجه تداخلی بین زمین ها به وجود نیاید.

اخذ سند تک برگ اراضی زراعی

اخذ سند تک برگ اراضی زراعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما