نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک

نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک

عکس های هوایی و ماهواره ای توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی تهیه می گردد. تا در نتیجه در صورت لزوم با تفسیر و بررسی این عکس ها بتوان اطلاعات ارزشمندی را استخراج کرد. برخی اوقات ملک موقعیت تقریبی معلومی دارد ولی حد و مرز ملک مشخص نیست.

ممکن است مشخص نبودن حدود اربعه ملک باعث بروز اختلافاتی بین مالکینی که در مجاورت هم قرار گرفته اند شود. در این صورت برای حل اختلافات می بایست عکس های هوایی تفسیر و بررسی شود. تا حدود ملک معلوم گردد و اختلافات حل گردد.

برای اینکه بتوان این نوع اختلافات را حل نمود باید نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک را تهیه نمود. گزارش تفسیر عکس های هوایی به همراه نقشه یو تی ام ملک به مراجع قضایی ارائه گردد. این مدارک را می توان با مراجعه به یک فرد متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه کرد. این متخصص با تهیه این مدارک و با مهر و امضای آن به مدارک تهیه شده اعتبار می دهد. و سپس مدارک تهیه شده به مراجع قضایی ارائه می شود و اختلافات حل و رفع می شود.

عکس هوایی

در واقع عکس هوایی به تمامی آثار و وقایعی ثبت شده از دوربین عکس هوایی گفته می شود. عکس هوایی به دو صورت آنالوگ و رقومی تهیه می شود. امروزه بیشتر از عکس هوایی آنالوگ برای تفسیر عکس هوایی استفاده می شود. عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی تهیه می شود. در نتیجه به جهت انجام تفسیر عکس هوایی لازم است ابتدا عکس هوایی قدیمی تهیه می شود. در ادامه بعد از تهیه عکس هوایی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود.

تفسیر عکس هوایی

به جهت شناسایی و ارزیابی عوارض ثبتی در لحظه عکسبرداری از سطح زمین تفسیر عکس هوایی گفته می شود. مفسر عکس هوایی با  دانش و تجربه خود و با استریوسکوپ می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد.

برای شناخت پدیده ها روی عکس هوایی مفسر از دانش و تجربه خود استفاده می کند. در نتیجه بررسی پدیده ها انجام می شود. و اطلاعاتی از عکس هوایی استخراج می شود. هر چه تجربه مفسر بیشتر باشد نتایج تفسیر عکس هوایی دقیق تر خواهد بود.

مراحل انجام تفسیر عکس هوایی

  • آشکار سازی
  • شناسایی
  • تحلیل
  • قیاس
  • طبقه بندی
  • ایدآل سازی
  • تعیین صحت

اختلافات بین اراضی مجاور بر سر حدود و مرز ها

اراضی کشاورزی معمولا مساحت بالایی دارند و حدود این اراضی بر روی زمین نا معین می باشد. در نتیجه همین امر باعث به هم ریختگی مرز ها می شود. و در نتیجه اختلافات ملکی به وجود می آید. برای حل این اختلافات لازم است تامین دلیلی تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد. تا در نتیجه حل اختلافات ملکی ممکن باشد. برای حل این اختلافات لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. و سابقه دیوار کشی اراضی بررسی شود. این کار با انجام تفسیر عکس هوایی و جانمایی ملک ممکن می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند از عهده این عملیات بر بیاید. تامین دلیل تهیه شده توسط این متخصص معتبر می باشد.

نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک

تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل

به طور کلی با بروز اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه شود. ممکن است دولت اراضی فردی را ملی به حساب بیاورد. و در این صورت اراضی متعلق به دولت خواهد بود. و اداره منابع طبیعی حفاظت از اراضی را بر عهده می گیرد. اراضی ملی به زمین هایی می گویند که در آن  سابقه کشاورزی و احیا وجود ندارد. و در صورتی که در این اراضی کشاورزی انجام شود. در این صورت اراضی احیا شده به شمار می روند. و در صورتی که اراضی احیا شده باشند. مالکین اجازه خواهد داشت اراضی خود را حفظ نمایند.

اگر اراضی شما نیز ملی اعلام شده است می توانید با مراجعه به مراجع قضایی با ارائه مدارکی اراضی خود را حفظ کنید. در واقع لازم است مدارکی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس هوایی می باشد.

همچنین در صورتی که مرز های اراضی از بین برود همین امر باعث بروز اختلافاتی می شود. برای حل اختلافات لازم است تامین دلیلی تهیه شود که نشان دهنده حدود اراضی باشد. در حقیقت لازم است جانمایی ملک انجام شود.

انجام تفسیر عکس هوایی از عهده یک فرد متخصص بر می آید. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصص می باشد. این متخصص ابتدا عکس های هوایی را برای انجام تفسیر تهیه خواهد کرد. سپس با تجهیزات مخصوص تفسیر عکس ها را تفسیر خواهد کرد. و با یافتن سابقه احیا و یا دیوار کشی قدیمی در اراضی گزارشی تهیه و مهر  امضا خواهد کرد. سپس تامین دلیل تهیه شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود تا اختلافات ملکی قابل حل باشد.

انجام تفسیر عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود. تا در نتیجه با بررسی عکس هوایی اطلاعاتی حاصل شود. تفسیر عکس هوایی برای امور مختلف کاربرد دارد. از جمله مهم ترین کاربرد های تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل می باشد.

برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از تجهیزات و روش های تخصصی استفاده خواهد کرد. در واقع با روش برجسته بینی و به کمک زوج عکس تفسیر عکس هوایی انجام می شود. بعد از بررسی سابقه اراضی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی به عنوان مدرک تهیه می شود. این گزارش با مهر و امضای این متخصص معتبر می شود. و مورد قبول مراجع قضایی قرار می گیرد.

گروه کارشناسان رسمی دادگستری با تجربه بالای خود در تفسیر عکس هوایی می تواند تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام دهد. در نتیجه در کمترین زمان ممکن تهیه گزارش تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس و سایر مدارک آن ممکن می باشد.

انجام تفسیر عکس هوایی

انجام تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما