نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی

در حوزه املاک نیز ممکن است اختلافاتی به وجود بیاید. در واقع برخی از مالکین قطعات مجاور ممکن است مرز مابینشان بر اثر عواملی از بین رفته باشد. که در این صورت باعث می شود. که اختلاف نظر پیدا کنند. و همین امر باعث می شود. که کارشناسان به مراجع قضایی کشیده شود. در این صورتی باید شواهی تهیه گردد. تا مرز های ما ابین این املاک را نشان دهد. در واقع لازم است تامین دلیلی تهیه شود. و به مراجع قضایی ارائه داد. بنابراین تهیه نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

کارشناس برای پر بردن به مرزهای ملک از عکس های هوایی و تفسیر آن ها استفاده می کند. برای تفسیر عکس های هوایی نیاز است. که عکس های هوایی مربوط به ملک فراهم شود. این عکس ها از جانب سازمان نقشه برداری یا سازمان جغرافیایی قابل تهیه است. کارشناس با توجه به تاریخ سند ملک عکس ها را تهیه خواهد کرد. تا با تفسیر عکس های مربوطه مرز ها و دیوارکشی ملک تشخیص داده شود.

تفسیر عکس هوایی

به شناسایی و ارزیابی عوارض ثبتی در لحظه عکسبرداری، از سطح زمین و بررسی تطبیق آن با وضع موجود را تفسیر عکس هوایی می گویند. تفسیر عکس هوایی به جهت بررسی سابقه احیا، بررسی مرز ها و حدود اراضی کاربرد های مهمی دارد. مفسر عکس هوایی با تجربه و دانش خود و به کمک روش های تخصصی تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. از عکس هوایی برای تهیه نقشه، مطالعات زمین شناسی، تفسیر عکس هوایی، راهسازی، محیط زیست و کشاورزی، مدیریت منابع، هواشناسی، مسائل نظامی و .. استفاده می شود. همچنین یکی از کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل می باشد.

آرشیو عکس هوایی پوششی

سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح عکس هوایی کل ایران را در اختیار دارند. با توجه به پروژه و محدوده جغرافیایی خاص می توان به این سازمان ها مراجعه نمود. در واقع اولین عکسبرداری سراسری ایران در سال های 1334 تا 1336 توسط آمریکا انجام شد. و دومین عکسبرداری سراسری ایران مربوط به سال1343 تا 1353 می باشد. سومین عکسبرداری نیز مربوط به سال 1370می باشد. عکس هوایی به صورت آرشیوی توسط این سازمان ها حفظ می شود.

اراضی ملی

در یک تعریف ساده می توان گفت که اراضی ملی به اراضی گفته می شود. که به محیط زیست، دولت، سازمان منابع طبیعی اختصاص دارد. این اراضی می توانند در داخل و یا خارج از شهر قرار گرفته باشند. امروزه پرونده های زیادی با موضوع اراضی ملی مطرح می باشد. همچنین بسیاری از زمین ها که متعلق به افراد بوده و بعد از مدتی مشخص شده است. که اراضی ملی می باشد. در نتیجه از مالکیت فرد خارج شده است.

در صورتی که افراد پی ببرند. که اراضیشان ملی اعلام شده است. تا در نتیجه می توانند به ملی اعلام شدن اراضیشان معترض باشند. در حقیقت ممکن دولت به اشتباه اراضیشان را ملی اعلام کرده باشد. در نتیجه تهیه تامین دلیل با انجام تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود.

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

ممکن است اراضی فردی از جانب دولت به عنوان اراضی ملی اعلام گردد. در این صورت اراضی متعلق به دولت خواهد بود و از دسترس افراد خارج می شود. دولت این عمل را انجام می دهد تا

در نتیجه بتواند اراضی ملی را شناسایی کند و تصاحب کند. افرادی که اراضیشان را دولت تصاحب کرده است ممکن است این رای را قبول نداشته باشند. و ادعا کنند اراضیشان ملی نمی باشد.

اراضی ملی به اراضی دست نخورده ای گفته می شود. که هیچ دخالت انسانی در آن انجام نشده است. و شکل طبیعی آن حفظ شده است.

برای اینکه افراد بتوانند ثابت کنند که اراضیشان ملی نمی باشد می بایست بعد از ثبت اعتراض سپس مدارکی فراهم کنند. این مدارک شامل نقشه یو تی ام اراضی و گزارش تفسیر عکس های هوایی توسط یک کارشناس معتبر می باشد.

برای تهیه این مدارک می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص تجربه فراوانی در این پرونده ها دارد و می تواند در کمترین زمان مدارک را با دقت بالا تهیه نماید.

وی ابتدا عکس های هوایی مربوط به اراضی را تهیه خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی مراجعه می شود. و در نتیجه با توجه به سال عکسبرداری عکس هوایی تهیه می شود. سپس با استفاده از استریوسکوپ عکس های هوایی پوشش دار را تفسیر خواهد کرد در ادامه در صورت تشخیص زراعی بودن نوع اراضی، گزارش تفسیر عکس های هوایی تهیه می گردد. و سپس نقشه یو تی ام اراضی نیز تهیه و به همراه گزارش مهر و امضا می گردد. و قابل ارائه به دادگاه خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

برخی املاک به دلایل مختلفی از جمله حوادث طبیعی دیوارکشیشان در طی گذر زمان تخریب می گردد. در این صورت برای اینکه بتوان حدود و مرز های ملک را مشخص کرد. می بایست عکس های هوایی تفسیر گردد. همچنین ممکن است به دلیل به هم ریختگی مرز ها اختلافاتی بین مالکین پیش بیاید. در نتیجه برای حل این اختلافات باید با تفسیر عکس های هوایی حدود و مرز های املاک مشخص شود. و سپس یک گزارش از تفسیر عکس های هوایی تهیه می گردد و با ارائه این گزارش به دادگاه می توان اختلافات را حل نمود.

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل تهیه می باشد. برای تفسیر عکس های هوایی مربوط به ملک در دوره های گذشته که دیوارکشی وجود داشت. باید به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه گردد. این متخصص ابتدا عکس های هوایی را با توجه به سال و ساعت عکس برداری تهیه خواهد کرد. و سپس با روش های مخصوصی و با استفاده از تجهیزات دقیق تفسیر عکس های هوایی انجام می گردد. و حدود و مرز های ملک از آن استخراج می شود. سپس با جانمایی ملک بر روی زمین حدود ملک مشخص می شود سپس نقشه یو تی ام تهیه می گردد.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما