نحوه میخ کوبی زمین

نحوه میخ کوبی زمین

پس از اینکه یک ملک در هر نقطه پیاده‌ سازی شود. نوبت به چهار میخ زدن آن می‌ رسد. عملیات چهارمیخ‌ زنی باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. تا نقاط میخ‌ ها در مرز زمین‌ های اطراف قرار نگیرند. و بتوان تفکیک کامل زمینه ملکی را با زمین‌ های کناری آن ‌ها انجام داد. یک نقشه‌ بردار باید اطلاعات دقیقی زمین را به‌ درستی به دست آورده است. و مختصات چهار گوشی آن ها را به طور صحیح پیدا کند. در این زمان نوبت به چهارمیخ‌ کوبی زمین ملکی می‌ رسد.

در این مرحله باید مختصات حاصل از مراحل مختلف جانمایی یک زمین ملکی را از داخل دوربین جی‌ پی‌ اس و مولتی فرکانس تخلیه کرد. این مختصات می‌تواند چهارگوشه یک زمین را مشخص کرده است. تا بتوان عملیات میخ‌ کوبی را به ‌درستی انجام داد. گاهی اوقات قبل از پیاده کردن چهارگوشه زمین می‌ توان. مختصات به‌ دست‌ آمده. را در نرم‌ افزار‌هایی وارد کرد. تا دید کلی نسبت به یک منطقه را به دست آورد. با این کار می‌ توان آشنایی کامل به منطقه و محدوده زمین ملکی پیدا کرد. پس از این مراحل و به‌ دست‌ آوردن نقاط چهارگوشه زمین می‌توان اقدام به میخ‌ کوبی زمین کرد. تمام این کارها توسط متخصص و نقشه‌ برداران و نمایندگانی انجام می‌شود. که اطلاعات و آموزش‌ های لازم را در این زمینه‌ دیده‌ اند.

انجام پیاده سازی چهارگوشه ملک

برای انجام پیاده سازی چهار گوشه ملک کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از مدارک موجود و مدارکی که از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کرده است. جانمایی پلاک ثبتی را انجام می دهد. و سپس با استفاده از مختصات از چهار گوشه ملک که این مختصات بر روی سیستم مختصات یو تی ام برداشته شده است. و به این معنا که هر چهارگوشه ملک دارای مختصات یو تی ام منحصر به فرد می باشد. که با این مختصات در هیچ جای دنیا نقاط دیگری وجود نخواهد داشت .کارشناس پس از تهیه نقشه یو تی ام ملک،میخ کوبی چهار گوشه زمین را انجام می دهد.

و با این کار مختصات چهار گوشه زمین تثبیت می شود. در نهایت کارشناس نقشه یو تی ام ملک را با مختصات جهانی منحصر به فرد خود ترسیم کرده و آن راچاپ می کند. سپس آن را مهر و امضا می کند. و به این صورت موقعیت دقیق ملک بر اساس مختصات جهانی بدست می آید. و مالک می تواند. با استفاده از نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ به اداره ثبت مراجعه کرده. و سند تک برگ برای ملک صادر می شود.

چه زمانی به پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک نیاز است؟

به هم خوردن مرز ها با گذر زمان یکی از رایج ترین دلایل میخ کوبی زمین ها و املاک می باشد. نحوه میخ کوبی زمین به این صورت می باشد. که نقشه بردار وظیفه دارد. با استفاده از حدود داخل سند ها مدارک موجود در اداره ثبت. از جمله نقشه های ثبتی و نقشه هوایی منطقه دقیق ملک را به دست بیاورد. و مختصات را از داخل آن استخراج کند. سپس در ملک مورد نظر  پیاده سازی کند.

روش تعیین مرزهای ملک

روش تعیین مرزهای ملک به این صورت می باشد. که بعد از پیاده سازی ملک نوبت به چهار میخ زدن ملک می‌رسد. در این مرحله مختصات با جانمایی را داخل دوربین یا جی پی اس تخلیه می‌کنیم. لازم به ذکر است. که قبل از پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک مختصات های به دست آمده. را در نرم‌افزارهای همچون گوگل ارث مشخص می کنیم. تا دید کلی نسبت به منطقه داشته باشیم. یعنی در حقیقت قبل از توجیه کردن دوربین، نسبت به منطقه و محدوده آشنایی کامل داشته باشیم.

در نهایت به محل مورد نظر رفته و اقدام به مشخص کردن روی زمین می کنیم. در آخر نیز بعد از مشخص کردن نقطه مورد نظر آن را میخکوبی می کنیم. یکی از رایج‌ ترین موارد استفاده از میخ‌ کوبی چهارگوشه زمین، تعیین مرز یک زمین ملکی است. که برای انجام پروژه‌ های عمرانی و نقشه‌ برداری اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این که یک مهندس بتواند پروژه خود را در یک زمین ملکی به اجرا برساند. ابتدا باید مرز زمین را مشخص کند. چهارگوشه زمین اهمیت زیادی برای ساخت‌ و ساز داشته و عملیات عمرانی ابتدا با نقشه‌ برداری آغاز می‌ شود.

میخ‌ کوبی زمین برای زمین‌ های گمشده یا بدون سند

گاهی اوقات سند زمین‌ های ملکی موجود بوده اما جای دقیق آن ها مشخص نمی‌ باشد. در این زمان با استفاده از گفته‌ های فرد متقاضی و مدارکی که در ارتباط با سند زمین وجود دارد. می‌توان اطلاعات لازم از آن زمین به دست آورد. پس از این که از روی نقشه برداری هوایی اطلاعات لازم را به‌ دست‌ آوردند. اقدام به میخ‌ کوبی در چهارگوشه زمین می‌ کنند. در برخی مواقع نیز زمین‌ ها بدون سند هستند. که با استفاده از درخواست متقاضی ملک و به‌ دست‌ آوردن. اطلاعات از روی نقشه‌ های هوایی و نقشه‌ های ثبت شده دیگر می‌ توان. درباره صحت گفته‌ های متقاضی عملیات لازم را انجام داد. و زمین را میخ‌ کوبی کرد.

میخ‌ کوبی برای زمین‌ هایی که حدود آن‌ها به‌هم‌خورده است

گاهی اوقات با گذشت زمان حدود برخی از زمین‌ ها از بین می‌رود. که این مورد بیشتر برای زمین‌ های کشاورزی اتفاق می‌ افتد. پیدا کردن مرز اینگونه زمین‌ ها مانند زمین‌ های قبلی سختی و دشواری زیادی ندارد. و می‌ توان با مطالعه سند ملکی این زمین‌ ها حدود آن ‌ها را به طور دقیق میخکوبی کرد. پس از میخ‌ کوبی و نقشه‌ برداری زمینی در این زمین‌ ها می‌ توان برای همیشه اطلاعات دقیق را در اختیار صاحب ملک قرار داد. برای این زمین ‌ها می‌ توان از سیستم ‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) استفاده کرد.

رسیدگی به اختلافات ملکی

در برخی از مواقع دو پلاک ثبتی در کنار یکدیگر ممکن است. بر سر مرز زمین‌ های خود به مشکلاتی برخورد کنند. در این مواقع پس از جانمایی نقشه‌ بردار و به‌ دست‌ آوردن. اطلاعات دقیق از مرز های هر یک از زمین‌ های ملکی، مرز اصلی بین آن‌ ها را میخ‌ کوبی کرد. این کار باعث جدا شدن زمین‌ ها و جلوگیری از اختلافات ملکی می‌شود. این مورد نیز برای زمین ‌های کشاورزی بیشتر از زمین‌ های ملکی اتفاق می‌ افتد. در نقشه‌ برداری ثبتی هم نیاز به اطلاعات دقیقی است.

رسیدگی به اختلافات ملکی

رسیدگی به اختلافات ملکی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما